Sidor

måndag 6 juli 2009

Skräck i olika varianter

Jag och väldigt många med mig gillar att läsa skräck! Spökhistorier, vampyrer och andra kusligheter tycker jag dessutom passar extra bra att läsa på sommaren. Då är det ju ljust och varmt och det där farliga blir "bara" kittlande. Mitt i vintern kanske det hade blivit FÖR hemskt.

Jag har precis läst För alltid... av Ingelin Angerborn. Det jag gillade bäst med den boken var att den utspelade sig EXAKT när jag läste den. Hela bokens handling är förlagd till sista veckan i juni år 2009 med slutet den 1 juli. Det är extremt varmt och det åskar i boken, och som ni vet var det precis så för en vecka sedan. Det ökade verkligen på den mystiska stämningen. Nora som det handlar om hör speldosor på natten, tycker att saker flyttar på sig och får konstiga SMS. Krypigt!

Sen läste jag Damen under isen av Sarah Singleton. Det var en rätt långsam och vemodig historia. Huvudpersonen Mercy upplever samma vinternatt om och om igen. Någonting förfärligt har hänt som har fångat henne i tiden, men vad..?

Sist men inte minst läser jag Legenden om Darren Shan. Det har hittills kommit ut åtta böcker i serien. Darren som är medhjälpare åt en vampyr och reser runt med en freakshow upplever dagligen både rysliga och spännande saker.

Seså! Iväg till bibblan för sommarens dos skräck!

/Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar