Sidor

fredag 11 december 2009

Mer godsaker

Igår skrev ju Karolina om godsaker. Jag blev inspirerad och påmind… Så jag gick hem och bakade goda saker - jag gjorde lussekatter, för andra gången i år faktiskt.

Det är nämligen familjens favorit bland alla julens godsaker. Och de tar slut i ett nafs. Jag gissar att jag därför kommer att baka åtminstone en laddning till. Jag kommer också att baka pepparkakor och sirapstänger. Jag vill hinna göra knäck, mozartkulor och brända mandlar. Jag bara måste göra lakritsrutor doppade i choklad, det är mitt allra bästa julgodis.

Mycket att stå i alltså, men för att få inspiration och kanske nya recept kommer jag att börja med att lägga mig på soffan och läsa två ljuvliga böcker om smaskiga sötsaker. Det ska få ta lång tid ;)

Vilken härlig helg det kommer att bli. Nu önskas ni också en varm och ljus Luciahelg.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar