Sidor

tisdag 18 augusti 2009

Deluxe

För ett tag sedan läste jag Anna Godbersens Deluxe som utspelar sig på Manhattan i slutet av 1800-talet. I centrum för bokens handling står Elizabeth Holland som tillhör den absoluta gräddan i samhället. Boken inleds med Elizabeths begravning, som sker samma dag som hon skulle ha gift sig. Efter det förflyttas läsaren bakåt i tiden och får veta vad som har hänt innan Elizabeths tragiska bortgång. Hemligheter, intriger och svek visar sig snart ha en stor betydelse för berättelsens utveckling. Det är många som har haft anledning att vara avundsjuka på Elizabeth. Så frågan är, var hennes död en tragisk lycka eller var det någon som mördade henne?

Vanligtvis skriver vi ju här på bloggen om böcker vi tyckte var bra, men i det här fallet är det faktiskt tvärtom! Det är inte så att den här boken är den sämsta jag läst, men jag tyckte att den var så tradig! Det var vackra böljande klänningar hit, och kast med utsökta hår dit… det blev helt enkelt för mycket av den varan! Såå är det kanske någon annan som läst den här boken där ute, och vad tyckte ni i så fall?

/Lisa

1 kommentar:

  1. Jag såg den och tyckte att framsidan var fin och att jag kanske skulle läsa den, men om den inte var så bra så tro jag inte att jag gör det. Det finns så många andra bra böcker att läsa.

    SvaraRadera