Sidor

tisdag 25 augusti 2009

Horsepower!


Jag ääälskar hästböcker! Genom åren har jag skaffat mig flera favoriter, bland annat Sara och Misty, Första sommaren med Twiggy, Vitnos, det lilla russet och Britta och Silver. Jag vet inte hur många gånger jag läste de böckerna, jag tröttnade aldrig på dem!

Nuförtiden har jag ju nöjet att jobba på bibblan, vilket betyder att jag får se alla fina hästböcker när de kommer! Ni har väl t.ex. inte missat att Stallgänget på Tuva av Lena Furberg finns här på biblioteket? De är ju så underbart mysiga och fint tecknade!

Några av mina favoriter bland de lite nyare böckerna är de om ponnyerna Sigge och Teddy. Det är ju två olika serier men det är samma författare och tecknare, Lin Hallberg och Margareta Nordqvist. Snart kommer Teddy i trubbel till biblioteket och Simma lugnt Sigge finns redan att låna!

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar