Sidor

fredag 26 juni 2009

Bajs!

Gissa vad som hände mig imorse? Jag var på väg till jobbet (som vanligt) och cyklade (som vanligt) kom fram och gick ner till barnavdelningen (som vanligt) och då råkar jag titta ner på mig tröja (där någonting inte alls var som vanligt). Vad var det för äckligt kladd jag hade fram på axeln och bröstet? Jo, FÅGELBAJS!! Någon gång under min fridfulla cykeltur var det en fågel som flög förbi och bajsade på mig! Usch och blä!

Annars tycker jag rätt bra om fåglar. De är somriga och äter upp massor av kryp och sådär. Just den här fågeln däremot... Nu hann jag ju inte se den rackaren, men annars kan man alltid gå till biblioteket och låna fågelböcker. Sommarfåglar kring vårt hus av Göran Bergengren till exempel. Då kan man ta reda på exakt vad det är för fåglar som flyger omkring... och ibland bajsar på en.

/Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar