Sidor

torsdag 25 juni 2009

Väder

Sommarsol och värmebölja!
Hur härligt som helst – när man är ledig och kan vara ute.
Kanske inte fullt lika skönt om man måste hålla sig inomhus av någon anledning…

När jag hade ett par veckors semester runt skolavslutningen regnade det mest hela tiden. Så kändes det i alla fall.

Men så fort jag börjar jobba igen hopar sig högtrycken, solen strålar och värmen stiger. Hur kommer sig sånt? Man kan ju som bekant inte rå på vädrets makter, men man kan ju försöka förstå hur det hänger ihop. Biblioteket har flera bra böcker för den som vill skaffa sig lite koll.

Och missförstå mig inte, jag unnar verkligen alla sommarlovslediga och semestrande medmänniskor det fina vädret. Och även jag kan ju njuta av kvällarna.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar