Sidor

måndag 1 juni 2009

Rolig ungdomsbok!

Ojoj nu måste jag tipsa om något som inte växer på träd – en rolig ungdomsbok! Den heter Mitt hopplöst normala liv och är skriven av Joanna Nadin. Boken (som garanterat ger skrattanfall) handlar om Rachel Riley som skriver dagbok (påminner faktiskt lite om Berts dagbok). Hon tycker att hon lever ett väldigt tråkigt och händelselöst liv. Hon har nämligen varken en mamma som är narkoman eller tatuerad och hon har inte upplevt några tragedier. Hennes nyårslöfte blir därför att få ett lite mer spännande liv, men det blir inte riktigt som hon tänkt sig…

Ett litet smakprov:

”Så här kan det inte få fortsätta. Något allvarligt och livsavgörande måste hända. Smala Kylie (Britcher) blev omhändertagen i en vecka när hennes mammas bröstimplantat sprack. Och feta Kylie (O´grady) har upplevt en stor förlust – hennes pappa fick en bit frasig pannkaka i halsen och kvävdes förra våren. Det ska bli annorlunda nästa år. Det måste det. Imorgon börjas det”.

/Lisa


1 kommentar:

  1. Jag gillar inte roliga böcker..Mer Fantasy. (jag vet jag är kräsen av mej!)

    SvaraRadera