Sidor

måndag 29 juni 2009

Populära!


På Strångsjö bibliotek, där jag jobbar under terminerna, har Eva Sussos serie Hemligheter och pinsamheter blivit megapopulära. Speciellt bland tjejerna, ska tilläggas!

De tre böckerna handlar om kompisarna Diana, Anise och Maja. I första boken Jag såg honom först! är det Diana vi får följa, i andra Vem bryr sig! Anise och i tredje Bara vänner, typ! Maja. Böckerna handlar mycket om deras kärleksbekymmer men också en hel del om vänskap.

Bra att veta är att böckerna ska läsas i rätt ordning.

/Veronica

1 kommentar:

  1. är det bara dem som är populära?? jag älskar kärleksböcker och populära böcker och fantasy, nu läser jag "I taket lyser stjärnorna" och "Harry potter och fenixorden" och "När jag hör din röst" alla är jättebra förutom Itaket lyser stjärnorna

    SvaraRadera