Sidor

tisdag 20 november 2012

Boktips från elever

Igår, måndag, var det två tjejer och praoade på Nyhemsskolans bibliotek där jag jobbar. De har fått prova på biblioteksarbete som att sätta upp böcker på hyllorna, låna ut och lämna tillbaka böcker och lite annat. Sedan har de fått skriva varsitt boktips!

Sahad Saleh 8B

Jag har läst en bok som heter Selma Z, och det är en bra bok.
Boken är skriven av en person som heter Iben Harboe. Iben Harboe har skrivit många böcker.

Selma Z handlar om en tjej som heter Selma och hon är tuff och modig. Hon har en mamma och mamman har en kille som hon älskar. Alltså är kär i och han heter Barto. Men Selma hatar honom!
Selma bråkar oftast med sin mamma och Barto eftersom de måste flytta runt hela tiden.

Badriya

Jag har läst boken En blomma i afrikas öken. Det är den sanna boken om Waris Dirie som är född i Somalia.

Waris Dirie har gått igenom mycket i sitt liv. Jag vill inte avslöja allt, men det som Waris har gått igenom har många andra tjejer gått igenom.

Jag tycker du borde pröva att läsa boken, du kommer att tycka om den :D Jag ger den 8/10 sjärnor!

/Sahad

/Lisa, Sahad och Badriya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar