Sidor

måndag 14 januari 2013

På gång

Nu när vi har blickat bakåt i en vecka väljer jag att se vad kommer hända detta år. Mycket nytt kommer jag upptäcka och en hel del av det kommer jag läsa. Det finns också att se fram emot.

Häromdagen läste jag att författaren till Om jag stannar och När jag lät dig gå, Gayle Foreman, precis har släppt en ny bok. En härligt romantisk bok med titeln Just one day. Än så länge hittar jag ingen information om och när den ska översättas till svenska, men jag tror och hoppas.

Förra årets julkalender hann knappt sluta förrän vi fick veta vad som blir årets julkalender. Den har verkligen bokanknytning. Den kommer heta Barna Hedenhös firar jul och i den finns figurerna med från Bertil Almqvists klassiska böcker. Historien är helt nyskriven och tar Sten, Lisa, Ben och Knota (=hela familjen) på en resa till Stockholm 2013. Man kan ju tänka sig att det blir roligt när stenåldersmänniskorna möter vår tid.

/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar