Sidor

tisdag 15 januari 2013

Perfect chemistry

När jag var i USA i november var jag (såklart) inne i en del bokaffärer. Jag köpte en bok som heter Perfect chemistry som är skriven av Simone Elkeles. På vägen hem från USA började jag läsa, och sedan var det kört, jag kunde inte sluta förrän den var slut.
Perfect chemistry handlar om Brittany Ellis som bor i den "fina" delen av stan och Alex Fuentes som bor i ett "problemområde". På ytan är Brittany perfekt, hon är cheerleader och ihop med skolans populäraste kille. Men allt är inte så perfekt som det verkar, och Brittany har det inte alls så enkelt som det ser ut. Alex pappa blev mördad när han var liten, och efter det litar inte Alex på någon. Han är med i ett gäng och på skolan är alla rädda för honom. Men Alex är inte så dålig som alla tror.

När Brittany och Alex tvingas att bli labpartners, blir det strul direkt. Det blir häftiga diskussioner och de avskyr varandra. Men det de inte är beredda på är den starka kemi som uppstår mellan dem, och kanske har de mer gemensamt än de tror...

Om du gillar Perfect chemistry finns det fler böcker om bröderna Fuentes, Chain reaction och Rules of attraction. Alla böckerna är på engelska och finns att låna på bibblan!

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar