Sidor

fredag 27 november 2009

Varulv möter drake

För två veckor sedan bokpratade flera av oss för lärarna i kommunen. Vi pratade förstås om nya barn- och ungdomsböcker. Som ni ser på bilderna fanns det MÅNGA böcker att visa upp.


Det är väldigt kul att vara flera stycken för då får man själv tips på böcker man kanske inte skulle ha upptäckt annars. Till exempel boken Varulv möter drake. Jag som gillar framsidor blev helt till mig för det är en hologrambild på framsidan av boken. Om man rör boken fram och tillbaka ändras bilden. Superhäftigt!

Just nu ligger Varulv möter drake på mitt skrivbord. Jag måste ju kolla om själva innehållet är lika trevligt som utsidan.

/Karolina

1 kommentar:

  1. Yes! Långsamt håller mina boktips på att ta över världen, jag menar biblioteket! ;D
    Marie

    SvaraRadera