Sidor

fredag 1 juni 2012

Lärodikt den 1 juni



Var glad min själ åt vad du har,
nu har du hundra sommardar,
och detta är den första.
När solens lopp sin ände tar,
då har du nittionio kvar,
och någon blir den största.

Ge noga akt på var du står,
imorgon är med ens igår,
det går så fort att vandra.
Lägg märke till att vad du får,
är hundra sommardar per år,
imorgon är den andra.


Idag börjar sommaren (låt inte regnet och kylan få dig att tro nåt annat)! För mig är det den bästa tiden på året. Men, underbart är kort heter det ju så varje år den här dagen låter jag Kajenns vackra dikt påminna mig om att ta vara på tiden. Nu får ni dikten av mig. Kanske vill någon spara den i minnet precis som jag har gjort.

Den fina bilden är lånad av osteras på Flickr. En sådan sommaräng vill jag gärna tillbringa några barfotadagar på.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar