Sidor

torsdag 14 juni 2012

Pottersommar

Undrar om man någonsin kommer att tröttna på Harry Potter. Som ni vet är vi lite av Harry Potter-freaks här på Bubblan. Jag tycker det är helt otroligt hur JK Rowling har lyckats skapa en sådan värld, sådana karaktärer och en sådan känsla i böckerna som man bara vill uppleva om och om igen. I sommar tänker jag läsa en kurs på Linnéuniversitetet som handlar om Harry Potter och hans världar. Den har precis börjat men jag är redan så peppad på att få läsa mer om allas vår Harry.
Samtidigt har jag bestämt mig för att denna gång läsa om böckerna med öronen. Jag ska lyssna på dem som ljudböcker. Jag är väldigt dålig på att lyssna på ljudböcker annars, men nu ska jag ta chansen att få historien i ännu en ny skepnad samtidigt som jag läser, tolkar och lär mig mer om böckerna, filmerna, ja fenomenet Harry Potter. Ska bli fantastiskt roligt!


Min sommar kommer alltså bestå av Harry Potter till max. Vad snöar du in på i sommar?

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar