Sidor

onsdag 25 augusti 2010

Fortsättning följer...

Under hösten är det många fortsättningar på bra bokserier som kommer att dyka upp. Fortsättningen på Shiver av Maggie Stiefvater har dessutom redan kommit, och den heter Linger. Tyvärr finns den inte på svenska än, så den får man vänta ett tag till på.
Linger ligger hemma hos mig just nu och väntar på att bli läst.
Men jag har inte hunnit börja med den än för just nu är jag inne på bok nummer sju (!) om Sookie Stackhouse av Charlaine Harris. Böckerna om Sookie har även översatts till svenska, de finns att låna i "the room"för den som är sugen. (Den svenska varianten har dock inte kommit lika långt som det engelska originalet, hitills finns det tre i serien).

En annan fortsättning som jag ser fram emot är den sista och tredje boken i Hungerspelen. I september kommer den på engelska och heter Mockingjay. Jag är så nyfiken hur det ska gå för Katniss och alla de andra.

Så det finns mycket att se fram emot i höst, vilken bok längtar ni mest efter?

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar