Sidor

tisdag 23 november 2010

Här ligger jag och blöder

Ett av de stora priserna som delas ut varje år är Augustpriset. På deras hemsida kan man läsa: ”Det prestigefyllda Augustpriset delas i år ut för tjugoandra gången. Priser är en bronsstatyett av Mikael Fare samt 100000 kronor vardera.”

De här böckerna var nominerade i barn- och ungdomskategorin:


Annika har ju skrivit om Tänk om... och Lisa om Det händer nu. Det var dock ingen av dem som vann, utan det var den här! Grattis Jenny Jägerfäld!


Jag som ständigt tjatar om framsidor gillade naturligtvis Här ligger jag och blöder på direkten! Mycket snygg! Den är dessutom väldigt bra. Lisa Bjärbo som skrivit flera böcker (bland annat Det är så logiskt alla fattar utom du) har recenserat boken väldigt bra. Så bra att jag länkar dit istället för att skriva någonting sämre själv.

Nu ska jag gå och låna Syltmackor och oturslivet och Jag finns eftersom alla de andra augustnominerade böckerna varit väldigt, väldigt bra!

/Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar