Sidor

torsdag 22 oktober 2009

Hur gör ni?



Hur gör ni när ni läser böcker? Eller det var väl en rätt korkad fråga :-) Det jag egentligen undrar över är om ni läser en och en bok åt gången? Jag läser nämligen alltid minst tre böcker samtidigt och jag har fått höra att det är lite knäppt.




Just nu ligger den augustnominerade boken Natthimmel i soffan. Den är hittills väldigt bra och jag tycker mycket om huvudpersonen Tilda.



Bredvid sängen har jag den väldigt spännande boken Eldmärkt. Huvudpersonen i den boken heter Maddy och hon lever 500 år efter Ragnarök. Världen är lik vår medeltid, men troll och magi är påtagligt verkligt. Maddy brukar varje år få besök av en gammal enögd man som (naturligtvis) visar sig vara guden Oden.


Sist men inte minst läser jag fortsättningen på boken Mer än ögat ser, Under din hud och den är sådär undflyende mystisk precis som första boken var. Och visst är framsidorna helt ljuvliga?!



Mmm... det är härligt med bra böcker och när Annika frågade om jag inte blandar ihop allting när jag läser flera stycken, så kom jag på att; Nej! Det är inga problem alls!

/Karolina

1 kommentar:

  1. Jag läser lite hipp som happ. Har oftast flera böcker på gång samtidigt. En i skolan, en (eller 2) här hemma. Plus att jag varvar med bilderböcker och fakta böcker och annat samtidigt.. :D

    Jerrie

    SvaraRadera