Sidor

fredag 2 oktober 2009

Nya böcker

Nu ska jag göra en sådär lite halvfarlig sak. Jag ska rekommendera böcker som jag själv inte hunnit läsa. De ligger dock bredvid mig helt nya och fina så jag måste bara puffa för dem. Jag kan i alla fall säga att jag TROR att det är bra böcker.

Först Katarina von Bredows nya bok Bara inte du. Katarinas böcker brukar alltid vara väldigt bra. Hon beskriver hur det är att bli kär (både lyckligt och olyckligt) och hur det känns att stå inför jobbiga val. Bara inte du handlar om Emma som precis ska fylla tjugo och försöker få livet att fungera med sina skilda föräldrar, bästa kompisen Marcus och nya lägenhet. Riktigt struligt blir det näs bästisens pojkvän och Emma börjar snegla på varandra. Låter väldigt lovande tycker jag!

Sen har vi en ny serie för alla er vampyrälskare. Serien Vampyre Academys två första delar Törst och Fruset blod.


Sist men inte minst har vi fått Douglas Foleys nya bok Shoo len. Boken hör lite, lite ihop med Shoo bre och på framsidan kan man läsa: ”De är blint förälskade i varandra, men inom loppet av ett dygn kommer hon att dö för hans hand”. Jag blir både orolig och sugen på att läsa.

/Karolina












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar