Sidor

onsdag 10 februari 2010

TRE - framsidor och tips



Snygga framsidor tycker jag är viktigt, vilket jag skrivit om tidigare. Exempelvis här. Ofta är det ju framsidan som gör att man blir sugen på att läsa. Jag har tidigare skrivit om Kjetil Johnsens serie TRE (som har snygga framsidor). Jag och många med mig är naturligtvis spänd på att få veta vem av de fyra vännerna som blivit mördad! Jag är därför glad över att kunna berätta att del fem och sex anländer till biblioteket vilken dag som hellst.

En lustig grej med den här serien är hur framsidorna ser ut på olika språk. Nedan finns framsidan till del ett, Ett hål i själen, på svenska, norska (originalspråk) och danska. Visst är det svårt att tro att alla tre framsidorna egentligen är samma bok!

/Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar