Sidor

fredag 21 maj 2010

Annika

Sist, men inte minst, kommer presentationen av...


Namn: Annika och så här ser jag ut när jag är mycket allvarlig – vilket inte händer mer än nödvändigt.

Född: Jag föddes i Eskilstuna (som är ganska nära) 1957 (som är mer avlägset).

Böcker jag tycker om innehåller ofta: En bra blandning av verklighet och kärlek (helst med lyckliga slut). Sen är jag svag för lagom läskiga böcker med mord och blod.

Min favoritbok när jag var 7år, 9 år, 15 år: Lennart Hellsings ABC,  Serierna om Kulla-Gulla och Anne på Grönkulla, Sagan om Ringen trilogin.

Den absolut bästa barn/ungdomsboken är: Det känns svårt att välja en, men en superbra ungdomsbok är Shoo-Len av Douglas Foley. Den är omskakande och trovärdig. Och mitt i det brutala finns en skimrande och skör kärlekshistoria som fått fler än mig att tänka på Romeo och Julia.

Min favoritfilm är: Den bästa sommaren med Kjell Bergqvist är absolut en av mina favvefilmer.

En bra bokblogg (förutom Bubblan i bibblan): Flaskposten gillar jag.

Om jag skrev en bok skulle den handla om: En kattunge som heter Majken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar