Sidor

torsdag 20 maj 2010

Veronica

Vi fortsätter med presentationerna och idag har turen kommit till...


Namn: Veronica (med enkel V och c)

Född: I knallarnas stad Borås en septemberdag 1972.

Böcker jag tycker om innehåller ofta: Jag gillar främst att variera mitt läsande. Först en deckare, sedan kärleksbok och därefter en fantasy och så kan det hålla på. Jag faller dock ofta för böcker om påhittiga huvudpersoner och deras vanliga liv.

Min favoritbok när jag var 7år, 9 år, 15 år: Kajsa Kavat hjälper mormor av Astrid Lindgren, Killbacillen av Viveca Sundvall (numera Viveca Lärn), Godnatt Mister Tom av Michelle Magorian. Den sistnämda boken har jag läst om flera gånger och det kommer snart ett blogginlägg om boken som jag tycker håller än.

Den absolut bästa barn/ungdomsboken är: Jag har svårt att välja, skulle kunna räkna upp minst 10 st direkt. Det får blir två, Thomas Fröhlings två böcker om Kung Steve.

Min favoritfilm är: Någon av filmerna om Vi på Saltkråkan. Där i är mycket sol, hav och sommar.

En bra bokblogg (förutom Bubblan i bibblan): Det är några stycken som jag brukar läsa och som jag tycker är roliga. Bokunge är en himla bra blogg som tar upp bilderböcker

Om jag skrev en bok skulle den handla om: Killar och tjejer som hittar på mycket bus. En bok man blir glad av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar