Sidor

onsdag 23 juni 2010

Midsommar!

Kära vänner! Nu är den här igen; Midsommaren!

När jag var liten firade vi midsommar så in i norden. Det var midsommarstång, blommor i håret (sju olika blommor under kudden för att drömma), jordgubbstårta, lax och sill. Sen, på kvällen, for vi (familjen alltså) till en särskild sjö och satt uppe hela natten... grillade korv och tävlade i stövelkastning. Faktiskt sant, stövelkastning!

Med andra ord får jag glada minnen bara man talar om midsommar. Dessutom tycker jag väldigt mycket om ljus, inte nödvändigtvis sol, men ljus. Så det där att kunna vara uppe på natten och det fortfarande är ljust... ahhh... underbart!

Så nu vill jag och alla mina medbloggare önska er alla en riktigt glad midsommar. Oavsett hur ni firar. För tycker man det där med firande är lite överreklamerat, ja då kanske det är läge att ta en bok, lägga sig i hängmattan/ på filten/ i gräset och bara vara.

Glad midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar