Sidor

tisdag 29 juni 2010

Mitt skitliv - en kärlekshistoria

Mitt skitliv av Vibeke Boekkelund Lassen handlar om Clara som är 16 år och bor med sin mamma. När Clara var yngre dog hennes lillebror i cancer, och inte långt efter lämnade Claras pappa familjen. Claras pappa har nu en ny familj och träffar knappt aldrig Clara. Claras mamma har väldigt svårt att gå vidare i livet och har vid upprepade tillfällen försökt ta livet av sig.

Samtidigt som allt det jobbiga försöker Clara att leva ett vanligt ungdomsliv. Hon är kär i Jonas men blir aldrig bjuden på festerna som han går på. Men när hon träffar Charlies kompis Jazzy Jo ändras allting...

Boken tar upp många tunga och allvarliga ämnen, men det finns hela tiden en värme och humor som gör att läsningen inte blir alltför jobbig. Själv gillar jag inte böcker som bara känns eländiga, men Mitt skitliv bjuder även på en hel del skratt vilket gör att jag gärna rekomenderar den!

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar