Sidor

tisdag 15 juni 2010

Sorglig och bra bok

Idag är jag hemma och är sjuk, och då passar det ju väldigt bra att bädda ner sig i sängen med en bok.

Just nu läser jag Om jag inte hade sett honom av Kevin Brooks. Det är ingen ny bok men jag fick tips om den och tyckte att den lät bra. Åh den är så bra!

Boken handlar om Cait som är femton år och har sommarlov. Under sommaren lär hon känna en kille, som heter Lucas. Lucas är inte riktigt som alla andra, han har ingen familj och flyttar från ställe till ställe. Han är även speciell och mystisk på många andra sätt, vilket tyvärr gör att andra människor har svårt att acceptera honom. När ryktena sätts igång om att han har tafsat på en ung tjej förstår Cait till sin förtvivlan att han inte kommer att kunna stanna länge till...

Jag har inte läst klart än men det är så spännande, och sorgligt! Så nu måste jag fortsätta läsa och se vad som händer...

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar