Sidor

fredag 23 december 2011

23 december



När jag var liten var det som sagt mamma som var den av mina föräldrar som läste och berättade, medan pappa spelade och sjöng med mig och min syster. Han satt vid pianot med mig och Lena stående på varsin sida. Gullan Bornemark var given på vår reportoar. Hennes sångbok Gubben i lådan var ny och vi sjöng av hjärtans lust. I en alldeles ny sångsamling, Lilla barnkammarboken, Julsånger hittar jag till min förtjusning en gammal bekant på sidan TJUGOTRE: Tomtarnas jul av just Gullan Bornemark. Här har Cecilia Torudd illustrerat sången som börjar Nu ska vi jobba med väldig fart, väldig fart. Barnen ska ha sina klappar snart, klappar snart. Alla snälla barn ska få, barn ska få, barn ska få. Här går det undan, hej och hå, hej och hå! 


Ja just det, om rätt ska vara rätt täcker sången uppslaget på sidorna 22-23. Låna boken och kolla själv - då ser du både noterna och hela bilden!


/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar