Sidor

torsdag 8 december 2011

8 december


8 Days of Christmas eller översatt ÅTTA dagar av jul heter en julskiva av Destiny’s Child som jag lyssnade mycket på när den kom ut och gärna kommer tillbaka till. Det är ju så med julmusik att man ofta återkommer till samma låtar, skivor och artister år efter år. Musiken är en viktig del i traditionerna och något av det mest stämningsskapande som finns tycker jag. Dessutom tycker jag att man lyssnar på helt andra typer av musik runt jul, musikstilar som man aldrig annars skulle lyssna på.

Förutom 8 Days of Christmas så är mina favoriter Josh Grobans album Noel, Mariah Careys Merry Christmas och årets nya favorit Michael Bublés Christmas.




Härliga julsamlingsskivor finns det också gott om. Absolute Christmas tror jag närmast har blivit en klassiker i sig som finns i många svenska hem både i fysisk form och via olika musiktjänster.


På musiktjänsten Grooveshark finns det en mängs julspellistor som olika personer har skapat. Bara att lyssna och välja sin favorit att lyssna på medan man pysslar, bakar eller bara myser.

/Linda

P.S. Länkarna ovan går till bibliotekets musikdatabas Musikwebb. Vill du läsa mer om vad det är kolla in Anna-Karins eller mitt tidigare inlägg! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar