Sidor

torsdag 26 januari 2012

Dansa loss

Jag är barnsligt förtjust i dansfilmer, ja dans i allmänhet egentligen, men särskilt dansfilmer. Därför blev jag så glad när jag fick syn på en sådan som jag inte hade sett häromdagen. Filmen heter StreetDance och handlar om en street dance-grupp som tvingas samarbeta med en ballettgrupp för att de ska få träningslokal för att träna inför en stor danstävling. Resultatet blir mycket bättre än någon av dansarna kunnat tro. Det är en film som det är lätt att bli inspirerad av, så låna hem, kolla och sedan kanske du blir sugen på att testa en danskurs, till exempel här!


I helgen var jag uppe i Stockholm och såg en föreställning som är just en ballett som gjorts om till street dance, Svansjön i modern tappning på Dansens hus. Det var en makalös föreställning som jag varmt kan rekommendera om man gillar dans, och gör man inte det innan så lär man göra det när man går därifrån!

Här är en trailer till filmen:


/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar