Sidor

tisdag 17 januari 2012

Ny favorit


Just nu består mitt liv väldigt mycket av Naruto. Så fort jag har en ledig stund ägnar jag mig åt mitt nya intresse.

För er som inte vet vad Naruto är så är det en manga (japansk tecknad serie) skapad av Masashi Kishimoto. Jag har lite problem med mangan eftersom man läser den "bakifrån". Jag får liksom inte något flyt i läsningen även fast jag tycker det verkar väldigt kul med manga.

Som tur är finns det ju anime också (japansk teckad film) och det är på det viset jag stiftat bekantskap med Naruto och hans vänner.

Animen/mangan handlar om Naruto Uzumaki som under hela sin barndom blivit utryst av alla i sin by. Tolv år innan serien tar sin början attackerades byn Konoha av en demonräv. Den fjärde hokagen (ledaren i byn)förseglade då räven i ett barn som var nyfött; Naruto. Hokagen ville att folket i byn skulle se Naruto som en hjälte, men det blev precis tvärtom. Alla förknippar Naruto med räven som förstörde så mycket och därför blir han utrfryst. Men när serien tar sin början blir han indelad i "lag 7" och därefter förändras det mesta i Narutos liv.

Naruto är en väldigt spännande, rolig, sorglig och fantastisk anime! Kan bara rekomendera till er som inte upptäckt den än! För er som redan är inne i mangans och animens värld, har ni något ni vill rekommendera?

/Lisa

Här är ett litet smakprov från animen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar