Sidor

måndag 9 januari 2012

Nu kör vi igång igen!

Nu öppnar vi vår älskade blogg igen efter ett långt, härligt jul-och nyårs-uppehåll. Den här veckan kommer alla vi bloggare blicka bakåt på 2011; vad gillade vi mest, vad var populärast med mera.

Jag har dragit mig till minnes alla roliga, spännande, sorgliga och häftiga bilderböcker som var nya förra året. Av alla dem jag läste har jag nu bestämt vilken jag gillar allra mest. Det är Prinsessor och drakar av Christina Björk och Eva Eriksson. Den innehåller inte bara 1 utan 7 sagor, 1 för varje dag i veckan. Därmed är det också 7 prinsessor och drakar vi får möta. Alla sagorna följer det klassiska temat att prinsessorna blir bortrövade av drakarna. Men sedan slutar alla likheter. Prinsessorna är modiga och vet minsann hur man blir av med oönskade drakar.  Dessutom får vi läsa om prinsessor som i sina vackra kläder både surfar på Internet och har egna hemsidor, som ger en extra knorr åt historierna.

/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar