Sidor

tisdag 24 januari 2012

Min häst

Förra veckan vann hoppryttaren Rolf-Göran Bengtsson Jerringpriset, jätteroligt tycker jag! Det som har varit lite tråkigt är att det är många som har skrivit dumma saker efteråt, som t.ex. att ridning inte är en sport och att det inte är något märkvärdigt att ha vunnit en hopptävling. Jag har ridit i hela mitt liv och blir såklart jätteledsen och arg när jag läser sånt. Men jag är glad att Rolf-Göran fick priset, han har verkligen kämpat under många år för att komma dit han är idag. För trots det en del skriver om ridning, att det bara är hästen som gör jobbet, så har de oerhört fel. Ridning är så mycket mer än att bara åka runt på en häst, och jag tycker synd om dem som inte förstår det.

En annan sak som gör mig arg är det jag läste i senaste Min häst (som nu finns här på biblioteket). Där stod det om att unga hästtjejer ofta får höra från vuxna att "sen när du blir äldre kommer du tröttna på hästar, då blir det killar som gäller". Jag har själv fått den kommentaren när jag var barn, och jag minns att det fick mig att se rött. Men de fick fel, för jag slutade aldrig med mina hästar! Så om du också fått en sådan kommentar, strunta i den och gör det du tycker är roligt!

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar