Sidor

torsdag 8 april 2010

Lär känna din hund

Faktaböcker om djur, framförallt husdjur är populära. Speciellt på skolbiblioteken kan det aldrig finnas för många böcker om hundar, katter, marsvin, hamstrar… Det är väldigt bra att böckerna finns, för med hjälp av dem kan man läsa på innan man skaffar t ex hundvalpen.

Amelie Lundqvist i 4-6:an på Strångsjö skola tipsar här om Allt du inte visste om din hund av David Taylor, som hon gillar.

Boken är upplagd så att varje sida består av faktatext och bild, t ex hundars hörsel, hundar kan räkna och det går lära gamla hundar att sitta. Det är fotobilder i boken och väldigt bra fakta. Jag har lärt mig mycket nytt t ex att collien är den smartaste hunden och terriern kan bli 10-20 år. Jag lärde mig mycket nytt därför var den jättebra. Jag ville verkligen lära mig mer om hunden. Något som var intressant var att man fick lära sig vad en gäspning betyder vilket jag inte hade en aning om vad den betydde förut.

Boken får 10/10 för fakta var verkligen fakta. Om du läser boken garanterar jag att du får en bättre relation med din hund.

/Upplagt av Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar