Sidor

torsdag 24 september 2009

Böcker som blir film!

Ojoj vad många bra böcker det är som ska bli film! En bok som jag (och Karolina) gillar väldigt mycket är Hungerspelen av Suzanne Collins, och den ska bli film! Den är beräknad att komma 2011 och jag längtar redan. Dessutom ska Suzanne Collins vara med själv och skriva manus, och det tror jag kommer att göra att vi som gillar boken inte kommer att bli besvikna. På Imdb kan man läsa om allt som har med film att göra, och där kommer det så småningom dyka upp mer information om Hungerspelen.

En annan svensk bok som jag tyckte var superbra är Tusen gånger starkare av Christina Herrström. Den är beräknad att komma i september 2010, så håll ögonen öppna!

Å sist men inte minst; The host (Genom dina ögon) av Stephenie Meyer ska bli film! Så vi som gillar Meyer har mer att se fram emot än bara The Twilight saga! På Imdb står det att den beräknas komma 2010.

Så det är mycket att se fram emot, men åh vad segt det är att vänta! Jag vill se NUUU!

/Lisa
















1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅÅÅhh, jag älskar Hungerspelen och the host är också jätte bra! Tusen gånger starkare har jag inte läst, men jag hra hört att Joakim Lang från Katrineholm ska vara med i den.

    SvaraRadera