Sidor

tisdag 1 september 2009

G-force!

På fredag ska jag gå på bio, då har nämligen G-force premiär! G-force handlar om en elittränad spionstyrka som består av… marsvin! Alla som känner mig vet att det är givet att jag går på den filmen, jag älskar nämligen marsvin, världens gulligaste husdjur!

Jag är bara lite rädd att filmen kommer att göra att det blir massa övergivna marsvin. Marsvin är jättemysiga husdjur, men de är inte som de i filmen och de kan leva upp till åtta år! Det blir många gånger man måste städa och dammsuga spån som far överallt! Det är även viktigt att tänka på att marsvin alltid ska vara två eftersom de är flockdjur, och de ska skötas om varje dag. Så det gäller att tänka efter noga innan man skaffar sig nya kompisar. Om du har bestämt dig för att skaffa marsvin är ett bra alternativ att kontakta ett omplaceringshem. Där brukar det även finnas lite äldre djur som redan är tama. Sedan är det viktigt att man läser på ordentligt innan så man vet hur djuren ska skötas. Det finns många böcker om marsvin på bibblan, och den jag som marsvinsfantast rekommenderar är Mitt husdjur marsvinet av Mia Winge.

Här har ni trailern, visst är de coola?!

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar