Sidor

måndag 14 september 2009

Boktips från Strångsjö

Under sommaren har flera elever på Strångsjö skola läst minst 5 böcker. Förra veckan fick de flesta av dem sin belöning: en ny bok!

Här kommer några tips på böcker de läst i sommar:

Titel: Lopppan och Isprinsessan
Författare: Kerstin Gavander
Det här tyckte jag om boken: jättebra för den var rörande och visade att säga ifrån är alltid bra och de flesta gångerna var det bäst att vara sig själv

Tipsat av Amelie Lundqvist, 4-6:an


Titel: Mitt spökhus
Författare: Angie Sage
Det här tyckte jag: var busigt kul

Tipsat av Erik Svensson, 4-6:an


Titel: För alltid…
Författare: Ingelin Angerborn
Det här tyckte jag: spännade, mystisk, rolig spöklig!!

Tipsat av Johanna Lyberg, 4-6:an




Titel: Siljan och Ninas allergi
Författare: Liv Andersen
Det här tyckte jag: Jag tyckte att boken var bra och lite sorglig

Tipsat av Leah Björkström, 2-3:an

Titel: Vilma är hundvakt
Författare: Cecilia Lidbeck
Det här tyckte jag: bra, lagom text, spännande, i min stil.

Tipsat av Mathilda Kostiainen, 2-3:an

/Upplagt av Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar