Sidor

fredag 18 september 2009

Twilight-böckerna

Några tjejer på Strångsjö skola har läst Twiligt-böckerna i sommar. Följande tycker de om böckerna:

Titel: Om jag kunde drömma
Författare: Stephanie Meyer
Det här tyckte jag: Det var den bästa bok jag någonsin läst. Jag tycker om den därför att man alltid i boken kunde se en bild framför sig om vad som hände när jag läste den.

Stina Kristoffersson, 4-6.an

Titel: Om jag kunde drömma
Författare: Stephanie Meyer
Jag tycker om den därför att: Jättebra! Det finns nästan allt i den, den är spännande, den är lite rolig och så finns det kärlek.
Boken handlar om Bella som flyttar till sin pappa i Forks. Där träffar hon Edward som hon sen blir ihop med. Edward är vampyr och det är svårare att vara ihop med en vampyr än vad Bella trodde.


Titel: När jag hör din röst
Författare: Stephanie Meyer
Det här tyckte jag: deprimerande

Erica Grahn, 4-6:an





Hallå där ute? Håller du med? Eller tycker du annorlunda? (Veronica undrar!!!)

/Upplagt av Veronica

1 kommentar:

  1. Den är jättebra! Jag håller på att läsa den, sen ska jag nog läsa tredjeboken eller så ska jag nog börja att läsa "Jag såg honom först!"

    SvaraRadera