Sidor

måndag 28 maj 2012

Känn igen

Igår kväll brände jag mig på nässlor i min trädgård. Svor gjorde jag högt och sur blev jag. Då tänkte jag att nu är det dags att ta bort alla brännässlor som finns i min närhet, det vill säga i min trädgård. Den där goda nässelsoppan jag skulle göra av uslingarna ville jag inte alls ha längre.

Nu (måndag morgon) har jag ändrat mig. Jag kom nämligen på vad som står i Björn Bergenholtzs bok Känn igen 25 fjärilar och flygfän. Man ska inte ta bort nässlor om man vill ha nässelfjärilar i sin trädgård. Och det vill jag!


En annan bok i serien Känn igen 25 är Känn igen 25 sniglar, kryp och kräldjur. Jag är speciellt nyfiken på vad Bergenholtz skriver om snok och huggorm. Dessa stötte jag nämligen på flera stycken av när jag gick i skogen förra helgen.


Bergenholtz har skrivit flera böcker i serien Känn igen 25. De är alla fyllda av rolig och nyttig fakta och fina bilder. Alla som vill har genom dessa böcker chansen att lära sig t ex 25 st blommor.

/Veronica

PS. Böckerna i serien Känn igen 25 är än så länge: Känn igen 25 fjärilar och flygfän, Känn igen 25 sniglar, kryp och kräldjur, Känn igen 25 blommor, Känn igen 25 fiskar, Känn igen 25 fåglar, Känn igen 25 svampar och bär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar