Sidor

onsdag 24 oktober 2012

Riktigt bra böcker!

I måndags, den 22 oktober, tillkännagavs de som nominerats till årets Augustpris. Ett av de största och viktigaste priserna i Sverige!

Det finns tre kategorier man kan vinna pris för och på Bubblan i bibblan är vi förstås mest intresserade av "Årets svenska barn- och ungdomsbok".


Jag fick skämmas lite för jag hade bara läst en enda av de nominerade böckerna, Jag älskar Manne av Pija Lindenbaum. Den var å andra sidan jättebra. Sen tänker jag att jag i och med prisnomineringen fått tips på riktigt bra böcker. Only väg is upp av Emmy Abrahamson ligger redan hemma bredvid sängen och väntar och jag hoppas den är lika kul som hennes förra bok.

Om du klickar här kan du se vad författarna själva säger om sina böcker.

/Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar