Sidor

onsdag 26 september 2012

Sommarens favorit - Vargbröder

Under sommarlovet kunde alla som ville vara med i Sommarboken. Det går ut på att läsa (minst) fem böcker under sitt lov och berätta eller skriva lite om sin favorit.

Något av det roligaste jag och Annika gör i september är att läsa om allas favoriter och i år har vi en klar "vinnare". Serien Vargbröder av Michelle Paver.


























Så här skrev några som valt Vargbröder till favorit:

Det var svårt att välja en favorit av Vargbröderböckerna, men jag tycker 1:an är bra för den blir spännande snabbt.
/Elvira 11år

De är bara bra! Det är spännande att följa pojkens äventyr. Det finns 6 böcker totalt (i serien).Vargbröder är den första och Havets fångar den andra. Rekommenderas mycket starkt!
/Jerrie

Annorlunda. Häftig. Gammaldags och den är lagom till en 12-åring. Den är mest anpassad för min ålder av de böcker jag har läst. Boken (Demonernas port) handlar om Torak, Renn och Ulv som råkar ut för massa äventyr. I den här boken möter de ”själsslukaren” som en gång dödade Toraks far.
/Moa 12 år

Har du mött Torak, Renn och Ulv än? Jag sällar mig nämligen till alla glada Sommarboksdeltagare och rekommenderar Vargbröder av hela mitt hjärta!

/Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar