Sidor

onsdag 5 september 2012

Skruva den som Beckham


"Oj, vad ska jag skriva om på temat fotboll?!", tänkte jag för mig själv när vi bestämde oss för att ha fotbollsveckor. Sen kom jag på att en av mina favoritfilmer är en fotbollsfilm!

Jess, 17 år, har bott i England hela sitt liv. Hennes familj kommer dock från Indien och hennes föräldrar vill helst av allt att Jess ska uppföra sig som en snäll-indisk-flicka. Som hennes syster Pinky! Det är dock inte Jess intresserad av. Hon är intresserad av fotboll! Hon är dessutom grymt bra på att spela fotboll. En dag lirar Jess lite i parken och då får Jules syn på henne. Jules är precis lika besatt av fotboll som Jess och snart är tjejerna inte bara lagkamrater utan även bästisar.

Jag tycker man blir glad av Skruva den som Beckham, som filmen heter. Den är också lite sorglig, lite romantisk och matcherna är dessutom spännande!

När jag skulle leta reda på filmen visade det sig att biblioteket inte äger Skruva den som Beckham. Som tur är gick det finfint att köpa in filmen, så om en vecka eller två är det bara att komma in och låna den. För att se om, eller se för första gången.

/Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar