Sidor

onsdag 3 mars 2010

Något att längta efter

Jag läser sällan kärleksböcker. Jag gillar bättre om boken i stort handlar om någonting annat och det där med kärlek bara finns vid sidan om. Så klar finns det undantag! Komplicerad kärlek, det gillar jag. Och då menar jag inte "vanliga" komplikationer. Kärlekspar som jag verkligen minns är;
- Suze och Jesse (dem kan man läsa om i Meg Cabots Hemsökt-serie). Suze är en helt vanlig tjej medan Jesse är ett spöke. Knepigt!
- Daniel och Kira (paret i Magnus Nordins Skuggvarelser). I den är Daniel den "vanliga" och Kira är varulv. Oj, oj!
- Sen måste jag förstås nämna Bella och Edward!! Fast personligen gillade jag Melanie och Jared ännu bättre (det är paret i Meyers bok Genom dina ögon). Melanie är nämligen halvt utomjording och halvt människa medan Jared är människa rakt igenom!



Nu i mars kommer det en bok som jag tror blir en framtida kärleksfavorit för mig. Den heter Frost och handlar om Grace som för sex år sedan överlevde en vargattack och ända sedan dess har ett band till en speciell varg. En varg med väldigt gula ögon...

/Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar