Sidor

måndag 1 mars 2010

Mer spänning!



Ibland när biblioteket köper in böcker tänker jag: "Den här ska jag läsa!", men av någon anledning blir det inte av. Varje gång jag sedan ser boken blir jag påmind om att jag vill läsa den.

Precis så har det varit med Joseph Delaneys böcker om Väktaren. Varje gång jag sett någon av dem har jag velat läsa, men det har tagit tre år innan det blivit av. Tur för mig då att böckerna var lika bra som jag hoppats.

Böckerna handlar om Tom (egentligen Thomas) som går i lära hos Väktaren för att som vuxen kunna bekämpa ondska. Det är action och spänning från sida ett, så jag var egentligen bara glad åt att det fanns hela sex böcker att sluka på en enda gång. För sluka dem, det gjorde jag!!

/Karolina




P.S. Man behöver egentligen inte läsa böckerna i ordning, men jag rekommenderar det. Väktarens lärling, Väktarens förbannelse, Väktarens hemlighet, Väktarens strid, Väktarens misstag och Väktarens offer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar