Sidor

onsdag 17 mars 2010

Nytt!

Något av det allra roligaste när man är bibliotekarie är att packa upp kartonger med nya böcker. Jag blir såå sugen på att läsa! Idag packade jag upp Långt långt borta, där stackars Habib har minusgrader både utomhus och i hjärtat. Hans älskade Paris har flyttat och ingenting är roligt!

Jag packade också upp den senaste boken i serien Hemligheten på Crampton Rock, Guldgruvan. I den har Stanley och Daisy hittat en skattkarta, men det visar sig att fler (mer skurkaktiga typer) också känner till den...

Annars vet jag att många väntar på senaste Vargbröder, Vålnadernas berg. Tyvärr var den inte med i den här kartongen, men vem vet... Den kanske kommer i nästa!

/Karolina

1 kommentar:

  1. Jag har precis beställt Guldgruvan och Troll i sikte av Matthew Morgan, till mitt skolbibliotek! Som jag har väntat! :D
    Marie

    SvaraRadera