Sidor

tisdag 2 mars 2010

Oscarsgalan!

Nu på söndag den 7 mars är det dags för årets Oscarsgala.

Storfilmen Avatar har fått många nomineringar, bland annat för bästa film. Jag håller tummarna för att den ska få priset, för jag tyckte att den var så himla bra!

En annan film som också är nominerad (för bästa animerade film) är Disney och Pixars Upp. Den har vi precis fått in på biblioteket, och jag har sett den! Jag måste erkänna att mina förväntningar var ganska låga. Hur roligt låter det liksom med en gubbe som flyger iväg i ett hus med en pojke som är scout?

Ack så fel man kan ha! Jag satt och skrattade hela filmen och jag hade inte tråkigt en enda sekund! Jag hoppas verkligen att den får priset, för det var verkligen en underbar film som gjorde en glad i hela kroppen. Så ni som inte sett än, gör det!

Här nedan får ni ett litet smakprov.

/Lisa

1 kommentar:

  1. Filmer nominerad för bästa film...

    A Serious Man, An Education,Avatar, District 9, Inglourious Basterds, Precious, The Blind Side, The Hurt Locker, Up, Up in the Air.

    Jag håller tummarna för att The Blind Side eller Precious ska få priset.

    SvaraRadera