Sidor

måndag 24 oktober 2011

Nalle Puh

En av mina favoriter i bokvärlden är Nalle Puh och hans vänner. Inte minst för alla dessa kloka ord som dyker upp hela tiden. Visst känner ni igen citaten:

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. (Nalle Puh)

God morgon, Puh, om det nu är en god morgon, vilket jag betvivlar. (Ior)

Det är bra mycket trevligare att vara två. (Nasse)

I fredags hade ytterligare en Nalle Puh film premiär (Nalle Puhs film: Nya äventyr i sjumilaskogen). Av de recensioner jag läst har den här filmen återgått till det ursprungliga. Back to basic. Det är jag glad över, den Nalle Puh som härjat på senare tid har varit alldeles för färgstark och kommersiell för min smak. Christoffer Robins försvinnande, Iors tappade svans och läskiga monstret i skogen är några historier som finns med i filmen. Jag känner mycket väl till de olika delarna och vill gärna se det igen.

Här är trailern till filmen!

/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar