Sidor

onsdag 2 november 2011

Läskigheter

Vampyrer, zombier, varulvar eller mördare. Vad är du rädd för? Jag är rätt knäpp eftersom jag är mer rädd för zombier än mördare. I alla fall när jag är ute och går ensam... när det är mörkt... särskilt om det är i en skog. Jag VET ju att det inte finns några zombier, men ensam med ett knak någonstans i närheten, då blir jag inte riktigt lika säker.

Kanske är det därför jag gillar skräck. Jag får bli rädd för alla de där läskiga varelserna, men hemma i soffan där det är tryggt.

För alla er som gillade Fienden, den första delen i serien De levande döda, så har nu del två anlänt. Jag har inte läst den själv ännu, men den låter spännande. Vuxna är fortfarande de som bär på smittan, men ett gäng som flytt från en internatskola träffar Greg. Vuxen OCH frisk. Han säger sig vara immun och plötsligt finns hoppet om att det kanske finns fler friska vuxna där ute. I alla fall tills Greg börjar bete sig väldigt skumt.


Fördelen med hösten är långa mörka kvällar, gärna uppkrupen i soffan med en zombiehistoria. Rys och mys i en enda härlig röra!

/Karolina

P.S. Författaren, Charlie Higson, har en väldigt snygg sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar