Sidor

tisdag 1 november 2011

Kalle Ankas Halloween

Ibland kan det vara lite svårt att skilja mellan Halloween och Alla helgona.

Halloween firas alltid den 31 november i USA (igår alltså!). I Sverige firar vi ofta Halloween på aftonen före Alla helgons dag. Här firar vi ju även Alla helgonaafton och Alla helgons dag. De dagarna är nu på fredag och lördag. Rörigt? Ja lite kanske, men vill du läsa mer, klicka här.

Även fast Halloween började firas ganska nyligen i Sverige, kommer jag ihåg en film vi hade med Kalle Anka när jag var liten. I den filmen (som dessutom inte hade något ljud) firade Kalle och knattarna Halloween. Eftersom jag inte har något annat minne av Halloweenfirande, är det just Kalle jag tänker på när jag tänker på Halloween. Dessutom är den korta filmen fortfarande riktigt bra, därför vill jag ju självklart att ni också ska se den!

/Lisa

P.S. Ni vet väl att ni kan läsa Kalle här hos oss på bibblan? Det finns både seriealbum och den vanliga serietidningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar