Sidor

torsdag 2 december 2010

Lucka 2

Bakom lucka två hittar vi en presentation av en av de nya bloggarna, nämligen...


Namn: Linda

Född: 1981 i Mjölby, men uppväxt i Söderköping

Böcker jag tycker om innehåller ofta: Gärna övernaturligheter eller något historiskt tema och ofta kärlek.

Min favoritbok när jag var 7år, 9 år, 15 år: Jag har alltid haft en förmåga att snöa in på böcker, författare och bokserier i perioder under hela min uppväxt och faktiskt fortfarande. När jag var sju var det Vitnos-böckerna av Marie Louise Rudolfsson, vid nio års ålder växlade jag mellan Bonnie Bryants Stallkompisar-böcker och Carolyn Keenes Kitty-böcker och vid femton Anne på Grönkulla av L.M. Montgomery.

Den absolut bästa barn/ungdomsboken är: Jag måste nog säga Astrid Lindgrens böcker. Min favorit av dem är Pippi Långstrump som jag ofta blev jämförd med som liten, kanske mest på grund av mitt röda hår. En gång på ett ridläger fick jag till och med vara med i en hopptävling utklädd till Pippi och ridande på en häst som på pricken liknade Lilla gubben.

Min favoritfilm är: Jag har massor av favoritfilmer, men Lejonkungen är en sådan som jag ser om ganska ofta. Den filmen tycker jag har en fin historia och musiken i den är jättebra!

En bra bokblogg (förutom Bubblan i bibblan): Jag gillar Boktoka som skriver om både barn- och ungdomsböcker och vuxenböcker.

Om jag skrev en bok skulle den handla om: Det skulle nog bli en kärlekshistoria. Antagligen med något inslag av lite spänning. Kanske ett par som träffas när de ska lösa något mysterium.

2 kommentarer: