Sidor

tisdag 21 december 2010

Lucka 21

När vi öppnar lucka 21 hittar vi...Sune! Böckerna om Sune var mina favoriter när jag var liten. Jag älskade även att titta på julkalendern som gick på TV. En av de bästa som har varit (enligt mig) är den om Sune och hans familj. Ett av mina favoritavsnitt är när hela familjen ska äta julbord, det är så roligt att jag skrattar så att jag gråter. För att inte tala om när pappa Rudolf ska åka pulka och bara fuskar hela tiden!

Julkalendern om Sune bygger på boken Sunes jul av Sören Olsson och Anders Jacobsson. Den kan jag rekommendera såhär till jul, och den finns att låna här på biblioteket. Sunes jul finns även som ljudbok, och då får man höra Anders Jacobssons fantastiska uppläsning.

För att vi nu riktigt ska komma i stämning inför julen tycker jag helt enkelt att vi tittar på när pappa Rudolf åker pulka.

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar