Sidor

tisdag 1 februari 2011

Läskiga böcker

Jag är väldigt förtjust i läskiga böcker och filmer. Fast egentligen vet jag inte varför jag ger mig på de där filmerna, för varenda gång drömmer jag mardrömmar på natten efteråt…

Nu har jag ändå gett mig på att läsa två läskiga böcker. Den ena heter Ficktjuvens spöke och är skriven av Catherine Fisher. Den handlar om Sarah som precis har flyttat till ett nytt hus med sin mamma, mammans nya man och hans son, Matt.

Sarah är inte direkt överlycklig över det och irriterar sig på Matt och hans, enligt henne, konstiga svarta klädstil. Men när Sarah får syn på en pojke som rör sig i en tavla förändras allt. På nätterna börjar det hända konstiga saker och Sarah vet inte hur hon ska bli av med det som förföljer henne…

Den andra boken som jag har läst är Den blodiga handen av Charles Butler. Bokens huvudperson heter Meg och är 17 år. När hon och hennes syster blir attackerade av en aggressiv hund blir Meg väldigt illa biten i handen. Handen går inte att rädda men istället sätter läkaren dit en ny hand som blir som Megs egen. Det är bara det att den handen har tillhört en annan tjej, som har dött under mystiska omständigheter. Snart börjar det hända konstiga och otäcka saker…


Två bra läskiga böcker, för den som vågar!

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar