Sidor

tisdag 22 mars 2011

Dag 22, Din favorit bland de böcker du äger

Min favoritbok som jag äger är en bok som jag fick när jag fyllde 25 år. Den heter Hästar och är gjord av den franske fotografen Yann Arthus-Bertrand. Det är en bok med fotografier på olika hästar och till varje kapitel finns en text som berättar om de olika hästarna.

Yann Arthus-Bertrand arbetade i 15 år med att hitta speciella och vackra hästar till boken och han har verkligen lyckats. Arthus-Bertrand tycker även (precis som jag) att hästen är det vackraste djuret som finns och det förmedlar han verkligen i sina bilder.

Den här boken ligger alltid framme hemma hos mig, och då och då tar jag fram den, tittar på fotografierna, och bara njuter.

/Lisa

Foto: Yann Arthus-Bertand ur boken Hästar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar